W jaki sposób małe dzieci uczą się języka angielskiego?

Dzieciom w wieku przedszkolnym nauka języków obcych przychodzi w sposób naturalny, ze względu na ich wrodzoną ciekawość świata. Najważniejsze zadanie, przed którym staje lektor to ukierunkowanie tej ciekawości na naukę języka. Zadanie to może wydawać się dość proste, ponieważ w przeciwieństwie do osób dorosłych przedszkolaki uczą się w sposób nieświadomy, co w praktyce oznacza uczenie się w sposób niezamierzony, mimowolny poprzez gry, zabawy, rymowanki i piosenki. Pamiętajmy jednak, że dzieci bardzo szybko się rozpraszają i ciężko przychodzi im skupienie uwagi przez dłuższy czas.

Mali odkrywcy

Bez wątpienia przedszkolaki są wrażliwymi na odbiór otoczenia obserwatorami, należy więc dokładać wszelkich starań aby zapewnić im jak najwięcej bodźców do nauki. Takim bodźcem mogą być tak zwane Flash Cards, czyli zorientowane tematycznie, tekturowe ale bezpiecznej dla dzieci karty z obrazkami. W zależności od grupy wiekowej bywają one podpisane, bądź też nie. Jest to podstawowa pomoc dydaktyczna w nauce języka angielskiego w przedszkolach, ponieważ umożliwia ona zilustrowanie wypowiadanych przez lektora słów, zwrotów, czy też sytuacji w języku obcym. Ta nieoceniona pomoc pomaga przedszkolakom zapamiętywanie poprzez wizualizację i tworzenie mapy skojarzeniowej.

Mapowanie asocjacyjne

Podczas nauki języka angielskiego mózg dziecka bardzo szybko tworzy podstawowe mapy asocjacyjne, wzorce i schematy. Flash Card, który przedstawia dom może wywołać lawinę skojarzeń z jego poszczególnymi elementami takimi jak: drzwi, okna, dach, ściany, czy też ogród. Dzięki pomocy Flash Cards, lektor jest w stanie przybliżyć dziecku także przedmioty i zwierzęta, których nigdy nie mógłby zaprezentować w czasie rzeczywistym w klasopracowni, np.: wóz strażacki, węża, słonia, itp. Nakreślenie kontekstu jest nieodzowne w nauce języka, a Flash Cards taki kontekst nam zapewniają motywując jednocześnie do aktywnego zaangażowania. Za ich pomocą można także nauczyć dzieciaki cyfr oraz alfabetu.W trakcie powtórek zanim nawet zdążyło paść pytanie: „What number is it?” rozbrzmiewała mi w uszach odpowiedź dwunastki gardeł. Taką moc ma uczenie tą metodą.

Rodzice mogą pomóc

Na zakończenie dodam, że bardzo ważna w procesie nauczania języka jest rola rodziców. Ich zadaniem jest powtarzanie wraz ze swoimi pociechami zrealizowanego materiału językowego w zaciszu własnych domów jak najczęściej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *